Kampania truskawkowa w Hiszpańskiej prowincji Huelva jest w tym roku bardzo ciężka w porównaniu z innymi sezonami. W roku 2013 spodziewany jest spadek zbiorów o 30 %, w porównaniu do roku ubiegłego. Niekorzystne warunki pogodowe, z silnymi deszczami, bardzo silne wiatry są przyczyną spadku produkcji i niższych cen niż w zeszłym roku. To najbardziej skomplikowana kampania, jaką doświadczyli producenci truskawek w ciągu ostatniego dziesięciolecia.
Plony w niektórych gospodarstwach z jednego krzaka spadły nawet o ponad 50% z 350g do 150g z jednej rośliny. Pogoda wpływa nie tylko na ilość ale także na koszty produkcji i zbiory, a zatem zyski rolników. Opóźnienie kampanii w pozostałej części Europy ze względu na pogodę jest jedyną nadzieją rolników, którzy chcieliby sprzedawać truskawki aż do maja po opłacalnej cenie.
Źródło: Faeca